Nastavení grafiky: Porovnání verzí
Z Xpl CZ
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
[[Soubor:Xpl_grafika.png]] | [[Soubor:Xpl_grafika.png]] | ||
− | |||
* '''texture resolution''' - rozlišení textur, nastavte pokud možno na ''extreme res!'', uvidíte pak např. ortofoto v maximálním rozlišení a nebudete ho mít rozmazané. Pokud ale máte grafickou kartu s malou pamětí (1 GB), může mít toto nastavení v určité kombinaci krajiny a letadla smrtící dopad na FPS a je potřeba nastavit rozlišení nižší. Aktuálně vyžadovaná velikost paměti se zobrazuje v dialogu úplně dole. Měla by být vždy nižší než je paměť na grafické kartě. | * '''texture resolution''' - rozlišení textur, nastavte pokud možno na ''extreme res!'', uvidíte pak např. ortofoto v maximálním rozlišení a nebudete ho mít rozmazané. Pokud ale máte grafickou kartu s malou pamětí (1 GB), může mít toto nastavení v určité kombinaci krajiny a letadla smrtící dopad na FPS a je potřeba nastavit rozlišení nižší. Aktuálně vyžadovaná velikost paměti se zobrazuje v dialogu úplně dole. Měla by být vždy nižší než je paměť na grafické kartě. | ||
Řádka 6: | Řádka 5: | ||
* '''run full-screen at this resolution''' - při zaškrtnutí neběží XPL v okně, ale na celou obrazovku. V některých případech může při běhu na celou obrazovku simulátor běžet plynuleji, na vyšším FPS. Pokud nutně nepotřebujete mít simulátor v okně, je lepší používat běh na celou obrazovku. | * '''run full-screen at this resolution''' - při zaškrtnutí neběží XPL v okně, ale na celou obrazovku. V některých případech může při běhu na celou obrazovku simulátor běžet plynuleji, na vyšším FPS. Pokud nutně nepotřebujete mít simulátor v okně, je lepší používat běh na celou obrazovku. | ||
* '''draw per pixel lighting''' - řeší počítání osvětlení, zaškrtnout, na moderních kartách by to mělo být bez výrazného dopadu na výkon. Pokud není zaškrtnuto, pak některá letadla se vykreslují v kokpitu špatně, dělá to příliš jasné odlesky na velké ploše. | * '''draw per pixel lighting''' - řeší počítání osvětlení, zaškrtnout, na moderních kartách by to mělo být bez výrazného dopadu na výkon. Pokud není zaškrtnuto, pak některá letadla se vykreslují v kokpitu špatně, dělá to příliš jasné odlesky na velké ploše. | ||
+ | |||
+ | Další informace: | ||
+ | * [http://www.x-plane.com/?article=setting-the-rendering-options-for-best-performance EN návod na optimalizaci FPS] | ||
+ | * [http://www.x-plane.com/?article=configuring-the-rendering-options EN popis voleb] | ||
+ | * [http://developer.x-plane.com/2011/12/tips-for-better-frame-rates-pt-1 další EN návod na optimalizaci FPS] |
Aktuální verze z 4. 12. 2015, 21:21
- texture resolution - rozlišení textur, nastavte pokud možno na extreme res!, uvidíte pak např. ortofoto v maximálním rozlišení a nebudete ho mít rozmazané. Pokud ale máte grafickou kartu s malou pamětí (1 GB), může mít toto nastavení v určité kombinaci krajiny a letadla smrtící dopad na FPS a je potřeba nastavit rozlišení nižší. Aktuálně vyžadovaná velikost paměti se zobrazuje v dialogu úplně dole. Měla by být vždy nižší než je paměť na grafické kartě.
- gamma - nastavení gammy. Pokud se vám krajina zdá hodně světlá, je možné tímto nastavením celý obraz v simulátoru ztmavit, zvýraznit. Default hodnota je 2.2, nastavením na např. 1.8 se obraz ztmaví. Pozor, změna se projeví až po restartu simulátoru.
- run full-screen at this resolution - při zaškrtnutí neběží XPL v okně, ale na celou obrazovku. V některých případech může při běhu na celou obrazovku simulátor běžet plynuleji, na vyšším FPS. Pokud nutně nepotřebujete mít simulátor v okně, je lepší používat běh na celou obrazovku.
- draw per pixel lighting - řeší počítání osvětlení, zaškrtnout, na moderních kartách by to mělo být bez výrazného dopadu na výkon. Pokud není zaškrtnuto, pak některá letadla se vykreslují v kokpitu špatně, dělá to příliš jasné odlesky na velké ploše.
Další informace: