Přehled scenérií pro X-Plane
Tento text popisuje, jaké součásti lze využít pro vytvoření kompletní scenérie pro X-Plane.
Přehledná mapa, ve které je vidět většina dostupných scenérií pro X-Plane zde.
Obsah
Ortofoto
Ortofoto je textura získaná např. z Google Earth a umístěná na povrch krajiny. Nahrazuje defaultní textury a odpovídá skutečnému vzhledu krajiny při leteckém pohledu. Ortofoto existuje v různých rozlišeních (Zoom Level, ZL) a je zabaleno po jednotlivých čtvercích.
Pro ČR je k dispozici:
- Kompletní ortofoto ČR a SR v ZL16
- Téměř kompletní ortofoto ČR a SR v ZL17
- Různé čtverce v ZL16, ZL17 a ZL18
Objekty generované na základě Open Street Maps (OSM)
Na ortofoto i na defaultní textury je možno umístit různé objekty (domy, stromy, silnice atd.). Defaultně X-Plane sice tyto objekty generuje, ale jejich rozmístění neodpovídá reálu. Pro generování reálně rozmístěných objektů se používají nejčastěji data z (OSM).
Pro ČR lze využít dva různé zdroje takto vygenerovaných objektů
- VFR projekt ČR
- World2XPlane.
Letiště a heliporty ČR a SR
Doplňky ČR a SR
Obsahuje Hrady a zámky a ručně vytvořená města (tedy města, která nejsou generována na základě dat z (OSM)).
Externí knihovny
Externí knihovny slouží jako zdroj předdefinovaných objektů pro X-Plane. Jinými slovy pokud je ve scenérii použit objekt z některé z externích knihoven, tak tento objekt již nemusí být duplicitně obsažen v konkrétní scenérii a stačí, když má tato scenérie přístup k externí knihovně, ve které se tento objekt nachází. Pokud tedy daná scenérie využívá objekt z některé z externích knihoven, je pro funkci této scenérie třeba mít danou externí knihovnu nainstalovanou.
Vychytávky
Nastavení zrnitých textur.